DCU Home | Our Courses | Loop | Registry | Library | Search DCU
<< Back to Module List

Module Specifications.

Current Academic Year 2024 - 2025

All Module information is indicative, and this portal is an interim interface pending the full upgrade of Coursebuilder and subsequent integration to the new DCU Student Information System (DCU Key).

As such, this is a point in time view of data which will be refreshed periodically. Some fields/data may not yet be available pending the completion of the full Coursebuilder upgrade and integration project. We will post status updates as they become available. Thank you for your patience and understanding.

Date posted: September 2024

Module Title Gaeilge mar Bhunábhar
Module Code FN155 (ITS) / CUS1025 (Banner)
Faculty Humanities & Social Sciences School Fiontar agus Scoil na Gaeilge
Module Co-ordinatorCaoimhe Nic Lochlainn
Module TeachersDeirdre Nic Mhathuna, Sile Denvir
NFQ level 6 Credit Rating 5
Pre-requisite Not Available
Co-requisite Not Available
Compatibles Not Available
Incompatibles Not Available
Coursework Only
Description

Is modúl é seo a dhíríonn ar fheidhm agus ar úsáid na Litríochta do Pháistí agus ar an leas is féidir a bhaint as na healaíona béil sa Ghaeilge. Tugtar léargas ar an Litríocht do Pháistí mar áis teagaisc i múineadh na Gaeilge, áis a fhorbraíonn scileanna léitheoireachta agus scileanna teanga na bpáistí scoile. Déanfar mionscrúdú ar riachtanais an lucht léitheoireachta, agus déanfar anailís ar na feidhmeanna oideachasúla a bhaineann le litríocht na n-óg. Déanfar iniúchadh ar mhodhanna inste na dtéacsanna éagsúla, ar luachanna aeistéitiúla na saothar, agus ar an idé-eolaíocht atá taobh thiar díobh. Díreofar, freisin, ar an scéalaíocht thraidisiúnta, ar rannta do pháistí, ar na hamhráin thraidisiúnta agus ar ábhar gaolmhar eile d’fhonn eolas a chur ar an réimse tábhachtach seo i dtraidisiún na Gaeilge agus na hÉireann. Pléifear an comhthéacs soch-chultúrtha as a n-eascraíonn ábhar atá oiriúnach do mhúineadh na Gaeilge sa bhunscoil.

Learning Outcomes

1. Tuiscint a léiriú ar an gcomhthéacs as a n-eascraíonn litríocht Ghaeilge na n-óg
2. Saintréithe na n-ealaíona béil a aithint ar scéalta, ar rannta, ar amhráin agus ar ghnéithe eile den traidisiún.
3. Anailís a dhéanamh ar an léargas a fhaightear ar shaol an pháiste in ealaíona béil na Gaeilge agus i litríocht chomhaimseartha do pháistí
4. Tuiscint a léiriú ar an leas a d’fhéadfaí a bhaint as an litríocht agus as na healaíona béil i múineadh na Gaeilge sa bhunscoil.
5. Bheith ábalta scileanna anailíse a fhorbairt agus a chur i bhfeidhm ar ábhar ón traidisiún béil



Workload Full-time hours per semester
Type Hours Description
Lecture22Léachtaí
Independent Study52Foghlaim neamhspleách
Assignment Completion51Léitheoireacht ar théacsanna lárnacha agus ullmhúchán do na haistí
Total Workload: 125

All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml

Indicative Content and Learning Activities

Cur síos gonta
Iniúchadh ar chúlra, ar chomhthéacs, ar thréithe agus ar theicnící na hamhránaíochta traidisiúnta; mionscrúdú ar na hamhráin ghrá, na hamhráin oibre agus amhráin faoi bháid; iniúchadh ar na lúibíní mar chuid lárnach den traidisiún béil; cúlra & comhthéacs na scéalaíochta traidisiúnta; an óige sa scéalaíocht thraidisiúnta; scrúdú ar luachanna an phobail sa scéalaíocht; seachadadh an traidisiúin béil; mionléamh ar théacsanna éagsúla atá dírithe ar pháistí bunscoile, idir phictiúrleabhair, fhilíocht, úrscéalta agus aistriúcháin; mionscrúdú ar riachtanais an lucht léitheoireachta; anailís ar na feidhmeanna oideachasúla a bhaineann le litríocht na n-óg; iniúchadh ar mhodhanna inste na dtéacsanna éagsúla, ar luachanna aeistéitiúla na saothar, agus ar an idé-eolaíocht atá taobh thiar díobh.

Assessment Breakdown
Continuous Assessment100% Examination Weight0%
Course Work Breakdown
TypeDescription% of totalAssessment Date
Essayn/a50%n/a
Essayn/a50%n/a
Reassessment Requirement Type
Resit arrangements are explained by the following categories:
Resit category 1: A resit is available for both* components of the module.
Resit category 2: No resit is available for a 100% continuous assessment module.
Resit category 3: No resit is available for the continuous assessment component where there is a continuous assessment and examination element.
* ‘Both’ is used in the context of the module having a Continuous Assessment/Examination split; where the module is 100% continuous assessment, there will also be a resit of the assessment
This module is category 1
Indicative Reading List

  • Almqvist, Bo & Ó Cathasaigh, Roibeard (eag.): 2002, Ó Bhéal an Bhab – Cnuas-scéalta Bhab Feiritéar, Cló Iar-Chonnachta, Indreabhán,
  • Ó hÉalaí, Pádraig: 1998, Céiliúradh an Bhlascaoid 2 – Tomás Ó Criomhthain 1855-1937, 'Eilimintí Traidisiúnta i Saol an Linbh ar an mBlascaod', An Sagart, An Daingean,
  • Ó Conghaile, Mícheál & Ó Tuairisc, Lochlainn: 2013, Leabhar Mór na nAmhrán, Cló Iar-Chonnacht, Indreabhán,
  • Adams, Róisín, Dunne, Claire Marie & Nic Lochlainn, Caoimhe (eag.): 2014, Thar an Tairseach: Aistí ar Litríocht agus ar Chultúr na nÓg, LeabhairCOMHAR, Baile Átha Cliath,
  • Nic Congáil, Ríona (eag.): 2012, Codladh Céad Bliain: Cnuasach Aistí ar Litríocht na nÓg, LeabhairCOMHAR, Baile Átha Cliath,
  • Nic Lochlainn, Caoimhe agus Nic Congáil, Ríona (eag.): 2013, Laethanta Gréine & Oícheanta Sí: Aistí ar Litríocht agus ar Chultúr na nÓg, LeabhairCOMHAR, Baile Átha Cliath,
Other Resources

None

<< Back to Module List