Module Specifications..
Current Academic Year 2023 - 2024
Please note that this information is subject to change.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
None |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description Cúrsa Gaeilge é FN156 ina ndéantar scileanna teanga na mac léinn (éisteacht, labhairt, léamh agus scríobh) a chleachtadh agus a fhorbairt trí thascanna ranga, obair neamhspleách agus obair bhaile rialta le go mbeidh siad in ann an Ghaeilge a theagasc ina ról mar mhúinteoirí bunscoile. Baintear leas as ábhar dílis sna ranganna, bunaithe ar réimse leathan topaicí a bhaineann le hoiliúint ábhair oidí, mar shampla: ‘Ag Teacht go dtí an Coláiste’ ‘Aiste a scríobh’, agus ‘Cúrsaí Gaeltachta’. Cuirtear le heolas na mac léinn ar na téarmaí gramadaí, ar fhoghraíocht na Gaeilge, ar na canúintí, agus déantar foclóir na mac léinn a shaibhriú trí chleachtaí cluastuisceana, léamhthuisceana agus trí chleachtaí meicniúla gramadaí. Cothófar pobal foghlaimeoirí le linn an mhodúil seo agus déanfar an fhoghlaim mhachnamhach a leabú i ngach gné de. Déantar iniúchadh ar na gnéithe seo a leanas den ghramadach go háirithe: na tuisil, an chopail, aimsirí na mbriathra. Baintear úsáid as míreanna éisteachta agus físe le cur le scileanna éisteachta agus le scileanna tuisceana na mac léinn, agus cuirtear lena gcuid eolais ar an gcultúr a bhaineann leis an teanga. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Outcomes 1. feasacht bhunúsach a léiriú faoi struchtúr na teanga go ginearálta agus faoin ngaol atá ag patrúin éagsúla lena chéile. 2. tuiscint a léiriú ar na hearráidí is coitianta a dhéanann siad sa chaint agus sa scríobh agus an dóigh le straitéisí a tharraingt chucu féin chun na hearráidí sin a sheachaint. 3. tarraingt ar a dtuiscint ar bhunstruchtúir na teanga chun struchtúir chruinne a chur ar fáil go réasúnta leanúnach ina gcuid scríbhneoireachta agus ina gcuid cainte. 4. tuiscint a léiriú ar na príomhphointí i dtéacsanna scríofa caighdeánacha agus i dtéacsanna éisteachta a bhaineann le fearann an oideachais agus le topaicí an tsiollabais. 5. réimse leathan stór focal agus saibhreas cainte a léiriú i dtaca le topaicí an tsiollabais agus faoi fhormhór na dtopaicí a thiocfadh chun cinn sa chaint laethúil. 6. téacsanna soiléire le mionsonraí cruinne a chur ar fáil faoi rogha leathan ábhar bainteach le topaicí an tsiollabais, lena réimse spéise agus leis an bhfearann oideachais. 7. tuiscint a fháil ar acmhainní teicneolaíochta chun feabhas a chur ar a gcuid scileanna teanga. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Content and Learning Activities
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Reading List
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Other Resources 52445, Suíomh idirlín, An Bunachar Náisiúnta Téarmaíochta, 0, www.tearma.ie, 52446, Suíomh idirlín, Foclóir Nua Béarla-Gaeilge, 0, www.focloir.ie, 52447, Suíomh idirlín, Leabharlann Teanga agus Foclóireachta, 0, www.teanglann.ie, | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programme or List of Programmes
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Archives: |
|