Module Specifications.
Current Academic Year 2024 - 2025
All Module information is indicative, and this portal is an interim interface pending the full upgrade of Coursebuilder and subsequent integration to the new DCU Student Information System (DCU Key).
As such, this is a point in time view of data which will be refreshed periodically. Some fields/data may not yet be available pending the completion of the full Coursebuilder upgrade and integration project. We will post status updates as they become available. Thank you for your patience and understanding.
Date posted: September 2024 No Banner module data is available
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
None |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description Cúrsa Gaeilge é FN156 ina ndéantar scileanna teanga na mac léinn (éisteacht, labhairt, léamh agus scríobh) a chleachtadh agus a fhorbairt trí thascanna ranga, obair neamhspleách agus obair bhaile rialta le go mbeidh siad in ann an Ghaeilge a theagasc ina ról mar mhúinteoirí bunscoile. Baintear leas as ábhar dílis sna ranganna, bunaithe ar réimse leathan topaicí a bhaineann le hoiliúint ábhair oidí, mar shampla: ‘Ag Teacht go dtí an Coláiste’ ‘Aiste a scríobh’, agus ‘Cúrsaí Gaeltachta’. Cuirtear le heolas na mac léinn ar na téarmaí gramadaí, ar fhoghraíocht na Gaeilge, ar na canúintí, agus déantar foclóir na mac léinn a shaibhriú trí chleachtaí cluastuisceana, léamhthuisceana agus trí chleachtaí meicniúla gramadaí. Cothófar pobal foghlaimeoirí le linn an mhodúil seo agus déanfar an fhoghlaim mhachnamhach a leabú i ngach gné de. Déantar iniúchadh ar na gnéithe seo a leanas den ghramadach go háirithe: na tuisil, an chopail, aimsirí na mbriathra. Baintear úsáid as míreanna éisteachta agus físe le cur le scileanna éisteachta agus le scileanna tuisceana na mac léinn, agus cuirtear lena gcuid eolais ar an gcultúr a bhaineann leis an teanga. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Outcomes 1. feasacht bhunúsach a léiriú faoi struchtúr na teanga go ginearálta agus faoin ngaol atá ag patrúin éagsúla lena chéile. 2. tuiscint a léiriú ar na hearráidí is coitianta a dhéanann siad sa chaint agus sa scríobh agus an dóigh le straitéisí a tharraingt chucu féin chun na hearráidí sin a sheachaint. 3. tarraingt ar a dtuiscint ar bhunstruchtúir na teanga chun struchtúir chruinne a chur ar fáil go réasúnta leanúnach ina gcuid scríbhneoireachta agus ina gcuid cainte. 4. tuiscint a léiriú ar na príomhphointí i dtéacsanna scríofa caighdeánacha agus i dtéacsanna éisteachta a bhaineann le fearann an oideachais agus le topaicí an tsiollabais. 5. réimse leathan stór focal agus saibhreas cainte a léiriú i dtaca le topaicí an tsiollabais agus faoi fhormhór na dtopaicí a thiocfadh chun cinn sa chaint laethúil. 6. téacsanna soiléire le mionsonraí cruinne a chur ar fáil faoi rogha leathan ábhar bainteach le topaicí an tsiollabais, lena réimse spéise agus leis an bhfearann oideachais. 7. tuiscint a fháil ar acmhainní teicneolaíochta chun feabhas a chur ar a gcuid scileanna teanga. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Content and Learning Activities
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Reading List
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Other Resources 52445, Suíomh idirlín, An Bunachar Náisiúnta Téarmaíochta, 0, www.tearma.ie, 52446, Suíomh idirlín, Foclóir Nua Béarla-Gaeilge, 0, www.focloir.ie, 52447, Suíomh idirlín, Leabharlann Teanga agus Foclóireachta, 0, www.teanglann.ie, | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||