Module Specifications.
Current Academic Year 2024 - 2025
All Module information is indicative, and this portal is an interim interface pending the full upgrade of Coursebuilder and subsequent integration to the new DCU Student Information System (DCU Key).
As such, this is a point in time view of data which will be refreshed periodically. Some fields/data may not yet be available pending the completion of the full Coursebuilder upgrade and integration project. We will post status updates as they become available. Thank you for your patience and understanding.
Date posted: September 2024
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
None Aistí ar ábhar an chúrsa |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description Is é cuspóir an mhodúil seo ná eolas agus tuiscint na mac léinn ar nuafhilíocht na Gaeilge agus an téama an taistil sa litríocht a fhorbairt trí mhionstaidéar a dhéanamh ar 1) Nuafhilíocht na Gaeilge agus 2) Tábhacht an taistil sa litríocht le cúpla céad bliain anuas. Déanfar mionstaidéar liteartha agus teanga ar chnuasach téamúil le filí comhaimseartha éagsúla freisin. Féachfar ar thionchar an traidisiúin ar fhilí comhaimseartha na Gaeilge agus pléifear na díospóireachtaí critice faoi chúrsaí leanúnachais agus nuála i bhfilíocht an fichiú haois. Déanfar scileanna léitheoireachta agus léirmhínithe na mac léinn a fhorbairt trí mhionstaidéar a dhéanamh ar dhánta le filí éagsúla ar théamaí óige, grá agus caidrimh agus trí scrúdú ar leith a dhéanamh ar shaothar nuafhilí faoi leith. Chomh maith leis na léachtaí, beidh fáil ag na mic léinn ar raon leathan acmhainní foghlama ilmheáin ar leathanach LOOP an chúrsa. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Outcomes 1. Cur síos a dhéanamh ar an gcineál caitheamh aimsire a bhíodh in Éirinn sa seansaol. 2. Feidhm agus comhthéacs na siamsaíochta a mhíniú. 3. Dánta le filí comhaimseartha na Gaeilge a léamh go tuisceanach agus a léirmhíniú. 4. Ábhar ó thraidisiún liteartha agus ó thraidisiún béil na Gaeilge atá ar chúl dánta comhaimseartha a aithint agus a phlé. 5. Téamaí na ndánta a cheangal le hábhar ó chúrsaí eile atá ar siúl ag na mic léinn. 6. Téarmaí na critice liteartha agus an bhéaloidis a láimhseáil go cruinn. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Content and Learning Activities
Cur síos gontaScrúdú agus mionléamh ar dhánta le filí a bpléifear a saothar i rith an mhodúil; scrúdú ar theanga agus ar theicnící liteartha na saothar; anailís ar chomhthéacs beathaisnéiseach, stairiúil agus cultúrtha na ndánta; iniúchadh ar thionchar an traidisiúin ar fhilí comhaimseartha na Gaeilge; iniúchadh ar na díospóireachtaí critice faoi chúrsaí leanúnachais agus nuála i bhfilíocht an fichiú haois. Anailís ar thábhacht an taistil sa litríocht le cúpla céad bliain anuas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Reading List
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Other Resources None | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||