Module Specifications.
Current Academic Year 2024 - 2025
All Module information is indicative, and this portal is an interim interface pending the full upgrade of Coursebuilder and subsequent integration to the new DCU Student Information System (DCU Key).
As such, this is a point in time view of data which will be refreshed periodically. Some fields/data may not yet be available pending the completion of the full Coursebuilder upgrade and integration project. We will post status updates as they become available. Thank you for your patience and understanding.
Date posted: September 2024
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
None |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description Is é cuspóir an mhodúil seo grinnscrúdú a dhéanamh ar fhorbairt an nuaphróis chruthaithigh ón 20ú céad i leith agus cleachtadh a thabhairt do na mic léinn ar chineálacha éagsúla téacsanna a mheas agus a léirmhíniú. Scrúdófar cuid de na ceisteanna critice is tábhachtaí a bhain le forbairt na prós-scríbhneoireachta, An Gúm agus an pobal léitheoireachta, agus mar a chuaigh cúinsí sochtheangeolaíochta i bhfeidhm ar chúrsaí teanga agus foirme. Déanfar athbhreithniú ar stair an leabhair agus tabharfar dúshlán na seantuiscintí a bhíodh sa dioscúrsa traidisiúnta. Déanfar iniúchadh ar cheisteanna tábhachtacha faoi na spriocléitheoirí, faoi mhargadh na leabhar Gaeilge agus faoi nósanna léitheoireachta sa teanga. Déanfar critic ar shaothair thábhachtacha chomhaimseartha chomh maith le saothair le húdair chanónacha ar nós Phádraic Uí Chonaire agus Mháirtín Uí Chadhain. Pléifear na hiarrachtaí a rinneadh ficsean “éadrom” a chruthú i nGaeilge (scéalta bleachtaireachta, scéinséirí agus scéalta grá san áireamh), agus rianófar éabhlóid na dtéacsanna atá dírithe ar phobal léitheoireachta faoi leith, mar shampla, daoine óga nó foghlaimeoirí fásta. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Outcomes 1. Anailís a dhéanamh ar fhorbairt an nuaphróis chruthaithigh sa Ghaeilge. 2. Cineálacha éagsúla saothair a mheas agus a chur i gcomparáid lena chéile. 3. Téarmaíocht na critice liteartha a úsáid agus a mheas go tuisceanach. 4. Anailís théacsúil a dhéanamh ar shaothair ar leith. 5. Athbhreithniú a dhéanamh ar an chomhthéacs ina gcruthaítear agus ina léitear litríocht na Gaeilge. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Content and Learning Activities
Cur síos gontaScrúdófar forbairt an úrscéil Ghaeilge mar sheánra nua-aoiseach ó thús an fichiú haois nuair a foilsíodh céadúrscéalta na Gaeilge, mar shampla, Deoraíocht (1910) le Pádraic Ó Conaire, anuas go dtí an ficsean comhaimseartha sa lá atá inniu ann. Rianófar tábhacht clasaicí mar An Béal Bocht (1941) agus Cré na Cille (1949) agus measfar tábhacht shaothair Chathail Uí Shándair, Phádraig Uí Shiochfhradha agus údair eile i gcruthú litríocht na n-óg. Déanfar anailís ar fheidhm agus ar ábhar na n-úrscéalta éadroma. Scrúdófar na díospóireachtaí critice timpeall ar cheist an réalachais shóisialta agus léireofar na straitéisí a bhíonn ag prós-scríbhneoirí na Gaeilge le dul i ngleic leis an réaltacht shochtheangeolaíoch agus le riachtanais na spriocléitheoirí. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Reading List
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Other Resources 55132, Acmhainní ar Líne, 0, www.ainm.ie, 55133, Acmhainní ar Líne, 0, www.clubleabhar.com, 55134, Acmhainní ar Líne, 0, www.imram.ie, 55135, Acmhainní ar Líne, 0, www.litriocht.com, | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||