Module Specifications.
Current Academic Year 2024 - 2025
All Module information is indicative, and this portal is an interim interface pending the full upgrade of Coursebuilder and subsequent integration to the new DCU Student Information System (DCU Key).
As such, this is a point in time view of data which will be refreshed periodically. Some fields/data may not yet be available pending the completion of the full Coursebuilder upgrade and integration project. We will post status updates as they become available. Thank you for your patience and understanding.
Date posted: September 2024
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
None |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description Is é aidhm an mhodúil seo ceisteanna an dátheangachais sa duine aonair agus sa tsochaí a chíoradh. Díreofar ar úsáid agus foghlaim na Gaeilge go stairiúil agus sa lá atá inniu ann mar chás-staidéir do na feiniméin seo. Lena chois sin, pléifear bunús agus torthaí iarrachtaí éagsúla an Ghaeilge a athneartú le céad go leith bliain anuas. Trí léachtaí agus plé idirghníomhach sa rang, déanfar plé ar chúig thopaic sa chúrsa: (1) na coincheapa is lárnaí sa taighde ar an dátheangachas (idir thaighde sochtheangeolaíoch agus taighde síctheangeolaíoch); (2) an dátheangachas in Éirínn go stairiúil agus sa lá atá inniu ann; (3) ról an chórais oideachais i gcothú agus i mbuanú na Gaeilge; (4) ról na n-ealaíon dúchasach in athbheochan na teanga; (5) ionad na Gaeilge i sochaí ilteangach agus ilchultúrtha na hÉireann. Chomh maith leis na léachtaí, beidh fáil ag na mic léinn ar réimse leathan acmhainní foghlama ilmheáin ar leathanaigh LOOP an chúrsa. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Outcomes 1. Ceisteanna lárnacha an dátheangachais sa duine aonair agus sa tsochaí a mheas 2. Comparáid a dhéanamh idir ról agus ionad teangacha éagsúla i sochaí na hÉireann go stairiúil agus sa lá atá inniu ann 3. Anailís a dhéanamh ar athruithe a tháinig ar phatrúin an dátheangachais in Éirinn le céad go leith bliain anuas 4. Tuiscint a léiriú ar na haidhmeanna a bhí taobh thiar de straitéisí an rialtais agus an chórais oideachais i dtaobh chur chun cinn na Gaeilge 5. Téarmaíocht an dátheangachais a thuiscint i gcomhthéacs na sochtheangeolaíochta agus na síctheangeolaíochta | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Content and Learning Activities
Léachtaí agus ceardlanna ar na hábhair seo:An dátheangachas: Sainmhínithe agus coincheapa; An dátheangachas sa duine; An dátheangachas sa phobal; Mionteangacha agus mórtheangacha ar fud an domhain; An Ghaeilge: Meathlú agus athbheochan; Sochtheangeolaíocht na Gaeilge; Teangacha sa chóras oideachais in Éirinn; Cleachtais teanga an phobail dhátheangaigh; Na healaíona traidisiúnta sa lá atá inniu ann; Ilteangachas in Éirinn | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Reading List
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Other Resources None | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||