Latest Module Specifications
Current Academic Year 2025 - 2026
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Description Dírítear ar thaighde agus ar theoiric a bhaineann le teagasc éifeachtach an dara teanga. Déantar naisc sna léachtaí agus sna ceardlanna idir an taighde agus an teoiric agus cleachtas gairmiúil sa seomra ranga. Déantar breis forbartha sna léachtaí agus sna ceardlanna seo ar fhorbairt scileanna teanga agus litearthachta trí mheán na Gaeilge. Amharctar ar chur i bhfeidhm praiticiúil snáithe Churaclam Teanga na Bunscoile, is iad sin teanga ó bhéal, léitheoireacht agus scríbhneoireacht ar bhonn comhtháite ag cur san áireamh comhthéacs scoile T1 agus T2. Spreagtar na mic léinn le machnamh criticiúil a dhéanamh ar an taighde atá déanta ar theagasc na Gaeilge sa bhunscoil agus ar úsáid na dtéacsleabhar mar áis teagaisc. Dírítear ar theoiricí a bhaineann le foghlaim an dara teanga - hipitéis an ionchuir, hipitéis an aschuir. Breathnaítear ar an gcur chuige tascbhunaithe agus ar an bhFoghlaim Chomhtháite Ábhar agus Teangacha (FCÁT) mar chuir chuige leis an gcumarsáid trí Ghaeilge a chur chun cinn. Tugtar aird ar theagasc fhónaic agus ar theagasc ghramadach na Gaeilge i gcomhthéacs spreagadh na feasachta teanga. Tugtar tacaíocht do na mic léinn machnamh a dhéanamh ar fhorbairt an mhúinteora mar ghairmithe neamhspleácha féinmhachnamhacha agus machnamh a dhéanamh orthu féin mar fhoghlaimeoirí agus mar theagascóirí teanga ar feadh an tsaoil. Tá féidearthachtaí na teicneolaíochta mar áis teagaisc agus foghlama comhtháite sna ceardlanna. Tugtar deiseanna do mhic léinn a gcuid scileanna litearthachta féin sa Ghaeilge a chleachtadh agus a fheabhsú mar aon lena n-inniúlacht ó thaobh teagaisc agus measúnaithe de. Tá na gníomhaíochtaí praiticiúla i ngach ceardlann nasctha go dlúth leis an teoiric agus taighde a bhaineann le múineadh éifeachtach an dara teanga. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Learning Outcomes 1. Réimse gníomhaíochtaí teagaisc, foghlama agus measúnaithe a dhearadh d’fhorbairt scileanna litearthachta sa Ghaeilge ar bhonn comhtháite agus cothromaithe a chuimsíonn teanga ó bhéal, léitheoireacht agus scríbhneoireacht i gcomhthéacs scoile T1 agus T2 ó na bunranganna go dtí na meánranganna agus na hardranganna 2. Eolas a léiriú ar fhorbairt na feasachta teanga i gcomhthéacs na fónaice agus na gramadaí mar chuid de chur chuige ilteangach agus forbairt a dhéanamh ar a n-inniúlacht féin sa Ghaeilge 3. Ceachtanna teanga ó bhéal, léitheoireachta agus scríbhneoireachta a ullmhú atá bunaithe ar dhea-chleachtas agus a thugann aird shonrach ar thraschur scileanna thar theangacha agus a bhaineann leas as réimse áiseanna, áiseanna digiteacha san áireamh 4. Eolas a léiriú ar an taighde agus teoiric a bhaineann leis an gcur chuige cumarsáideach, leis an gcur chuige tascbhunaithe agus leis an bhFoghlaim Chomháite Ábhar agus Teangacha (FCÁT) agus ar na himpleachtaí don chleachtas. 5. Machnamh a dhéanamh orthu féin mar fhoghlaimeoirí agus mar theagascóirí agus machnamh criticiúil a dhéanamh ar ar dtaithí teagaisc i bhfianaise an taighde atá déanta ar Theagasc na Gaeilge sa bhunscoil. 6. Tuiscint a léiriú ar an tábhacht a bhaineann le creat tacaíochta foghlama a chur ar fáil d’fhoghlaimeoirí sa dara teanga trí ionchur, idirghníomhú agus aschur teanga a eascú i gceachtanna a fhreastalaíonn ar riachtanais foghlaimeoirí éagsúla teanga. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Indicative Content and Learning Activities
Ábhar an Chúrsa Taighde ar theagasc na Gaeilge agus ar theagasc éifeachtach an dara teanga Machnamh criticiúil a dhéanamh ar a dtaithí ar Theagasc na Gaeilge ar shocrúchán gairmiúil agus ar úsáid na dtéascleabhar mar áis i bhfianaise thuarascálacha na gCigirí Teoiricí foghlama Teanga – hipitéis an ionchuir, hipitéis an aschuir, teoiric an tsoch-chultúrachais, úsáid chumarsáideach na teanga An Cur Chuige Tascbhunaithe mar chuid de chur chuige cumarsáideach le foghlaim an dara teanga a chur chun cinn – bunphrionsbail agus conas tascanna a éascú sa rang An Fhoghlaim Chomhtháite Ábhar agus Teangacha (FCÁT)– Taighde agus Teoiric- FCÁT i gcomhthéacs na heolaíochta agus i gcomhthéacs an chorpoideachais Forbairt na scileanna litearthachta sna meánranganna & sna hardranganna: Cur chuige comhtháite: Forbairt scileanna teanga ó Bhéal, scileanna léitheoireachta & scileanna scríbhneoireachta Ag forbairt na scileanna léitheoireachta agus scríbhneoireachta sa Ghaeilge: éagsúlacht seánraí, traschur scileanna, saibhriú na teanga tríd an léitheoireacht, straitéisí leis an léitheoireacht a chleachtadh sa rang, frámaí scríbhneoireachta, áiseanna léitheoireachta & scríbhneoireachta Forbairt na Feasachta teanga – an fhónaic agus an ghramadach, an teagasc foirm-dhírithe, cur chuige ionduchtach do theagasc na gramadaí, cur chuige ilteangach Úsáid ábhar digiteach. Pleanáil ceachtanna. Cur chuige ionchuimsitheach. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Indicative Reading List Books:
Articles:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Other Resources
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Please add teachers: Deirdre Ní Chonghaile, Máire Ní Láimhín, Jacqueline de Brún, Lorraine Ní Gháirbhíth, Sinéad Andrews | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||