Latest Module Specifications
Current Academic Year 2025 - 2026
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Description Is é cuspóir an mhodúil seo ná eolas agus tuiscint na mac léinn ar an nGaeilge a fhorbairt le gur féidir leo an teanga a labhairt agus a scríobh go saoráideach mar theanga chaidrimh agus léinn agus í a úsáid go cruinn i réimse leathan gairmeacha le Gaeilge. Leathnóidh siad a stór focal agus cuirfidh siad lena líofacht agus lena gcruinneas gramadaí, litrithe agus foghraíochta trí mheán na cainte, na léitheoireachta, na scríbhneoireachta agus na héisteachta. Is i gcomhthéacs na teanga beo a chuirfear leis na scileanna seo trí theagmháil le hábhar dílis (míreanna físe, míreanna fuaime agus téacsanna scríofa), rud a chuirfidh le heolas na mac léinn ar dhúchas agus ar shaíocht na Gaeilge. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Learning Outcomes 1. Tuiscint an-mhaith a léiriú ar struchtúir na teanga agus ar an ngaol atá ag patrúin éagsúla lena chéile. 2. Tarraingt ar a t(h)uiscint ar struchtúir na teanga chun struchtúir chruinne a chur ar fáil go leanúnach ina c(h)uid scríbhneoireachta agus ina c(h)uid cainte. 3. Páirt ghníomhach a ghlacadh i gcumarsáid labhartha agus beidh straitéisí go leor aige/aici chun déileáil le heasnaimh teanga. 4. Déileáil le téarmaíocht na gramadaí go muiníneach cumasach agus eolas a aimsiú i bhfoinsí tagartha cuí. 5. Stór focal a leathnú agus a shaibhriú, éagsúlacht shásúil a léiriú agus athrá rialta a sheachaint sa chaint agus sa scríobh. 6. Téacsanna caighdeánacha a thuiscint agus tuiscint mhaith a léiriú ar réimse leathan téacsanna eile. 7. Téacs soléite a chur ar fáil atá leagtha amach go soiléir agus a bhfuil cruinneas sásúil le sonrú air maidir le litriú, sínte fada agus ceartúsáid comharthaí poncaíochta. 8. Dul i ngleic go muiníneach le cineálacha éagsúla téacsanna éisteachta. 9. Tuiscint a léiriú ar fhoghraíocht na Gaeilge agus ar rithim nádúrtha na Gaeilge. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Indicative Content and Learning Activities
Ábhar táscach Cruinneas gramadaí; saibhriú foclóra; cruinneas foghraíochta; dúchas agus saíocht na Gaeilge; Míreanna gramadaí: An Tuiseal Ginideach (súil siar); Ginideach na hAidiachta; An tAinmfhocal Teibí; Ainmneacha agus Sloinnte; Logainmeacha; Béim agus Treisiú; An Chlaoninsint; An Clásal Coibhneasta; Comhréir na Gaeilge; An Chopail sa Chlaoninsint & Ceisteanna. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Indicative Reading List Books:
Articles: None | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Other Resources
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Uasdátú déanta ar: Cur síos ar an modúl; cóid Bloom nasctha leis na torthaí foghlama; an measúnú leanúnach | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||