DCU Home | Our Courses | Loop | Registry | Library | Search DCU
<< Back to Module List

Module Specifications.

Current Academic Year 2024 - 2025

All Module information is indicative, and this portal is an interim interface pending the full upgrade of Coursebuilder and subsequent integration to the new DCU Student Information System (DCU Key).

As such, this is a point in time view of data which will be refreshed periodically. Some fields/data may not yet be available pending the completion of the full Coursebuilder upgrade and integration project. We will post status updates as they become available. Thank you for your patience and understanding.

Date posted: September 2024

Module Title Fiontraíocht & Cruthaitheacht
Module Code FN161 (ITS) / BAA1054 (Banner)
Faculty Humanities & Social Sciences School Fiontar agus Scoil na Gaeilge
Module Co-ordinatorEmer Ní Bhrádaigh
Module Teachers-
NFQ level 6 Credit Rating 5
Pre-requisite Not Available
Co-requisite Not Available
Compatibles Not Available
Incompatibles Not Available
None
Físeán aonair bunaithe ar choincheapa na cruthaitheachta agus tuarascail anailíseach ar choincheapa na fiontraíochta.
Description

Is é aidhm an mhodúil seo ná léargas a thabhairt do mhic léinn ar na dushláin a bhíonn ag daoine, agus fiontraithe go háirithe, agus iad ag forbairt a n-inniúlachtaí cruthaitheachta, nuálaíochta agus fiontraíochta. Gheobhaidh mic léinn léargas ar na teicnící, cleachtais agus dúshláin a bhaineann le cruthaitheacht agus le fiontraíocht. Gheobhaidh mic léinn taithí ar theacht ar idéanna nua, na hidéanna sin a phlé le daoine eile, agus ar dheiseanna a fheiceáil agus a thapú. Déanfaidh mic léinn staidéar ar na príomhchoincheapa a bhaineann le forbairt na cruthaitheachta agus na fiontraíochta, agus cuirfidh siad na tuiscintí sin i bhfeidhm ar chás staidéir ar leith. Fobróidh mic léinn a gcumas féin machnamh agus gníomhú go cruthaitheach agus go fiontraíoch mar aon lena gcumas tabhairt faoina gcuid foghlama, staidéir agus taighde san ollscoil go rathúil.

Learning Outcomes

1. Na príomhghnéithe i ndisciplín na cruthaitheachta a roghnú, a mhíniú agus a chur i bhfeidhm.
2. Teicnící agus modhanna éagsúla i machnamh agus iompar cruthaitheach le fadhbanna a réiteach a chur i bhfeidhm go rathúil
3. Díospóireacht eolasach a dhéanamh ar choincheapa na cruthaitheachta agus na fiontraíochta
4. Machnamh criticiúil a dhéanamh ar a n-aidhmeanna oideachais agus gairme féin
5. Anailís criticiúil a dhéanamh ar na cúinsí, polasaithe agus cleachtais a chothaíonn an fhiontraíocht rathúil sa duine aonair, i bpobail, i réimsí ar leith agus i réigiúin ar leith



Workload Full-time hours per semester
Type Hours Description
Lecture16No Description
Workshop6No Description
Field Trip2No Description
Independent Study101No Description
Total Workload: 125

All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml

Indicative Content and Learning Activities

Cruthaitheacht
Cad í an chruthaitheacht? Cén chaoi ar féidir an chruthaitheacht a chothú? Cad iad na bacanna ar chruthaitheacht?

Teicnící leis an Chruthaitheacht a Chothú
Cad iad na teicnící agus modhanna a úsáidtear le cruthaitheacht a chothú i ndaoine aonaracha, grúpaí agus pobail ar leith?

Deiseanna, Idéanna agus Fiontraíocht
Cén chaoi a n-aithníonn agus a shaothraíonn fiontraithe deiseanna? Cén chaoi a ngintear agus a bhfobraítear idéanna i réimsí agus earnálacha éagsúla?

Próiseas na fiontraíochta
Próiseas na fiontraíochta ó aithint deiseanna go fás fiontair.

Cothú agus forbairt na fiontraíochta
Polasaithe agus cleachtais le fiontraíocht a chothú sa duine aonarach, i bpobail ar leith agus in earnálacha ar leith.

Inmharthanacht agus an todhchaí
Treochtaí sa tsochaí agus sa gheilleagar, agus na himpleachtaí inmharthanachta; An chaoi inar féidir leis an mac léinn forbairt go rathúil ina g(h)airm agus sa tsochaí.

Assessment Breakdown
Continuous Assessment100% Examination Weight0%
Course Work Breakdown
TypeDescription% of totalAssessment Date
Group project Cur i láthair ar anailís ar phríomhchoincheapa na cruthaitheachta30%Week 8
Professional PortfolioTuarascáil anailíseach ar agallamh ar fhiontraí i réimse/earnáil de rogha an mhic léinn, mar aon le machnamh criticiúil ar inniúlachtaí fiontraíochta an mhic léinn.70%Week 12
Reassessment Requirement Type
Resit arrangements are explained by the following categories:
Resit category 1: A resit is available for both* components of the module.
Resit category 2: No resit is available for a 100% continuous assessment module.
Resit category 3: No resit is available for the continuous assessment component where there is a continuous assessment and examination element.
* ‘Both’ is used in the context of the module having a Continuous Assessment/Examination split; where the module is 100% continuous assessment, there will also be a resit of the assessment
This module is category 1
Indicative Reading List

  • Blake, J.: 2017, Pivot, Penguin, London,
  • Bradley, Finbarr & James J Kennelly: 2008, Capitalising on Culture, Competing on Difference: Innovation, Learning and Sense of Place in a Globalising Ireland, Blackhall Publishing, Dublin,
  • Bradley, Finbarr: 2011, Meon Gaelach, Aigne Nuálaíoch, Coiscéim, BÁC,
  • Bradley, Finbarr & James J Kennelly: 2013, The Irish Edge: how enterprises compete on authenticity and place, Orpen Press, Blackrock,
  • Bridge, Simon & Ken O’Neill: 2018, Understanding Enterprise, 5th, Palgrave Macmillan, Basingstoke.,
  • Csikszentmihalyi, M.: 2013, Creativity: the psychology of discovery and invention, Harper Collins, London,
  • Kelly, K.: 2017, The Inevitable: Understanding the 12 technological forces that will shape our future, Penguine, USA,
  • Ní Bhrádaigh, Emer: 2008, ‘TG4@10: an léargas fiontraíochta’ in O’Connell, Eithne, John Walsh & Gearóid Denvir (eag) TG4@10: Deich mBliana de TG4,, Cló Iar-Chonnachta, Indreabhán,
  • Selig, T.: 2012, Ingenious: a crash course on creativity, Harper Collins, New York,
  • Sinek, S., Meade, D. & Docker, P.: 2017, Find Your Why: a practical guide for discovering purpose for you and your team, Portfolio,
Other Resources

59651, Website, 0, An Chomhairle Ealaíon, http://www.artscouncil.ie/home/, 59652, Website, 0, Create Ireland, https://www.create-ireland.ie/, 59653, Website, 0, Ealaín na Gaeltachta, https://ealain.ie/, 59654, Website, 0, EntreComp: Inniúlachtaí na Fiontraíochta, Coimisiún na hEorpa, https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1317&langId=en, 59655, Website, 0, Fiontraíocht Éireann, https://www.enterprise-ireland.com/en/, 59656, Website, 0, IDEO Design Thinking, https://designthinking.ideo.com/, 59657, Website, 0, Oifigí Áitiúla Fiontraíochta, https://www.localenterprise.ie/, 59658, Website, 0, Údarás na Gaeltachta, udaras.ie,

<< Back to Module List