Module Specifications.
Current Academic Year 2024 - 2025
All Module information is indicative, and this portal is an interim interface pending the full upgrade of Coursebuilder and subsequent integration to the new DCU Student Information System (DCU Key).
As such, this is a point in time view of data which will be refreshed periodically. Some fields/data may not yet be available pending the completion of the full Coursebuilder upgrade and integration project. We will post status updates as they become available. Thank you for your patience and understanding.
Date posted: September 2024
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
None |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description Sa mhodúl seo, déanfar staidéar ar dhéaglitríocht chomhaimseartha na Gaeilge. Scrúdófar an comhthéacs ina gcruthaítear saothair i nGaeilge do dhéagóirí agus déanfar iniúchadh ar na spriocléitheoirí agus ar a ndearcthaí féin ar an déaglitríocht. Déanfar mionscrúdú ar shaothair prós-scríbhneoirí áirithe, mar shampla, Seán Mac Mathúna, Máire Uí Dhufaigh, Anna Heussaff, Áine Ní Ghlinn agus Ógie Ó Céilleachair. Déanfar iniúchadh ar mhodhanna inste, ar luachanna aeistéitiúla na saothar, agus ar na hidé-eolaíochtaí atá taobh thiar díobh. I rith an tseimeastair, cruthóidh na mic léinn punann dá gcuid scríbhneoireachta cruthaithí féin a bheidh dírithe ar dhéagóirí. / In this module, students will study modern Irish-language literature which is aimed at teenagers. The context in which these texts are created and published will be examined, and the opinions and attitudes of the target readership will be explored. The works of contemporary writers such as Seán Mac Mathúna, Máire Uí Dhufaigh, Anna Heussaff, Áine Ní Ghlinn and Ógie Ó Céilleachair will be examined. Narrative modes, aesthetic values and ideologies will be explored in these works, as well as the educational functions of these texts in the context of the secondary-school classroom. During the semester, the students will put together a portfolio of their own creative work aimed at teenagers. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Outcomes 1. Tuiscint a léiriú ar chomhthéacs na déaglitríochta i nGaeilge / Demonstrate an understanding of the context in which Irish-language literature for teenagers is written. 2. Anailís dhomhain a dhéanamh ar théacsanna éagsúla atá dírithe ar dhéagóirí / Analyse various texts that are aimed at teenagers. 3. Staidéar a dhéanamh ar fheidhmeanna oideachasúla na dtéacsanna i gcomhthéacs na meánscoile / Evaluate the educational functions of these texts in the secondary-school context. 4. Mionscrúdú a dhéanamh ar theicnící agus stíleanna scríbhneoireachta / Examine writing techniques and styles. 5. Téacsanna cruthaitheacha dírithe ar dhéagóirí a chumadh / Compose creative texts aimed at teenagers. 6. Scileanna scríbhneoireachta a fhorbairt agus a fheabhsú / Develop and improve writing skills. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Content and Learning Activities
Ábhar táscachSa mhodúl seo, déanfar staidéar ar dhéaglitríocht chomhaimseartha na Gaeilge. Scrúdófar an comhthéacs ina gcruthaítear saothair do dhéagóirí agus déanfar iniúchadh ar na spriocléitheoirí agus ar a ndearcthaí féin ar an déaglitríocht. Déanfar mionscrúdú ar théacsanna éagsúla agus ar na feidhmeanna oideachasúla a bhaineann leo i suíomh na meánscoile. Déanfar iniúchadh ar mhodhanna inste na dtéacsanna éagsúla, ar luachanna aeistéitiúla na saothar, agus ar na hidé-eolaíochtaí atá taobh thiar díobh. I rith an tseimeastair, cruthóidh na mic léinn punann dá gcuid scríbhneoireachta cruthaithí féin a bheidh dírithe ar dhéagóirí. Déanfar iniúchadh ar theicnící agus stíleanna éagsúla scríbhneoireachta i saothair chruthaitheacha na Gaeilge: pléifear modhanna inste, carachtracht, dialóg, suímh na scéalta agus forbairt na bplotaí, agus déanfaidh na mic léinn féinanailís ar a gcuid scéalta féin. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Reading List
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Other Resources None | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||