Module Specifications.
Current Academic Year 2024 - 2025
All Module information is indicative, and this portal is an interim interface pending the full upgrade of Coursebuilder and subsequent integration to the new DCU Student Information System (DCU Key).
As such, this is a point in time view of data which will be refreshed periodically. Some fields/data may not yet be available pending the completion of the full Coursebuilder upgrade and integration project. We will post status updates as they become available. Thank you for your patience and understanding.
Date posted: September 2024
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
None |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description Is é cuspóir an mhodúil seo ná eolas agus tuiscint an mhic léinn ar an nGaeilge a fhorbairt le gur féidir leis/léi an teanga a úsáid go saoráideach agus go cruinn i réimse leathan suíomhanna agus gairmeacha le Gaeilge. Chuige sin, díreofar ar chruinnúsáid na Gaeilge idir scileanna scríbhneoireachta, labhartha, léitheoireachta agus éisteachta. Cuirfear raon leathan míreanna gramadaí i láthair sna seimineáir le cur ar chumas an mhic léinn díriú ar aon bhearnaí atá ina c(h)uid eolais agus tuisceana orthu. Déanfar mionscagadh ar fhoinsí, idir théacsanna scríofa agus thaifeadtaí fuaime agus físe, agus forbrófar cruinneas foghraíochta an mhic léinn. Cuirfidh sé/sí lena c(h)uid eolais agus lena c(h)uid scileanna sna réimsí seo trí pháirt a ghlacadh i bplé ranga, in anailís ar théacsanna agus ar thaifeadtaí agus in obair ghníomhach eile. Leagfar béim ar úsáid éifeachtach agus chruinn a bhaint as réimse acmhainní teanga digiteacha atá ríthábhachtach dóibh siúd a bhíonn ag feidhmiú sa saol gairmiúil trí Ghaeilge ar nós: téarma.ie, foclóir.ie, na hacmhainní foclóireachta, an bunachar gramadaí agus an bunachar foghraíochta ar teanglann.ie agus Corpas na Gaeilge Comhaimseartha ar gaois.ie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Outcomes 1. Eolas agus tuiscint an-mhaith a léiriú ar ghramadach na Gaeilge. 2. Téarmaíocht na gramadaí a láimhseáil go muiníneach cumasach. 3. Úsáid éifeachtach a bhaint as acmhainní teanga, go háirithe as foclóirí, bunachair téarmaíochta agus leabhair ghramadaí. 4. Anailís sciliúil teanga a dhéanamh ar raon leathan foinsí idir théacsanna scríofa agus taifeadtaí fuaime / físe. 5. Téacsanna scríofa agus píosaí cainte soiléire cruinne a chur ar fáil. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Content and Learning Activities
Ábhar táscachCruinneas gramadaí: an briathar: aimsirí agus modhanna, míreanna briathartha agus cónaisc, an chlaoninsint, an abairt choibhneasta, an chopail; an t-ainmfhocal: na tuisil, na díochlaontaí; na huimhreacha; ainmneacha pearsanta agus logainmneacha; an aidiacht; an réamhfhocal; na forainmneacha; na haidiachtaí sealbhacha; dobhriathra treo; fuaimeanna agus fuaimniú na Gaeilge; acmhainní do chruinnúsáid na Gaeilge; anailís ar raon foinsí idir théacsanna scríofa agus thaifeadtaí. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indicative Reading List
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Other Resources 45430, Suíomh idirlín, 0, téarma.ie, www.tearma.ie, 45431, Suíomh idirlín, 0, teanglann.ie, www.teanglann.ie, 45432, Suíomh idirlín, 0, focloir.ie, www.focloir.ie, 45433, Suíomh idirlín, 0, gaois.ie, www.gaois.ie, | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||