Latest Module Specifications
Current Academic Year 2025 - 2026
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Description Is modúl é seo a dhíríonn ar na healaíona béil sa Ghaeilge (an scéalaíocht thraidisiúnta agus an amhránaíocht thraidisiúnta) agus ar fheidhm agus ar úsáid na Litríochta do Pháistí. Díreofar ar an scéalaíocht thraidisiúnta agus ar an amhránaíocht thraidisiúnta agus ar ábhar gaolmhar eile chun deis a thabhairt do mhic léinn eolas a chur ar an réimse tábhachtach seo i dtraidisiún na Gaeilge agus na hÉireann. Pléifear an comhthéacs soch-chultúrtha a bhaineann le hábhar atá oiriúnach do mhúineadh na Gaeilge sa bhunscoil. Tabharfar léargas ar an Litríocht do Pháistí mar áis teagaisc i múineadh na Gaeilge, áis a fhorbraíonn scileanna léitheoireachta agus scileanna teanga na bpáistí scoile. Déanfar mionscrúdú ar riachtanais an lucht léitheoireachta, agus déanfar anailís ar na feidhmeanna oideachasúla a bhaineann le litríocht na n-óg. Déanfar iniúchadh ar mhodhanna inste na dtéacsanna éagsúla, ar luachanna aeistéitiúla na saothar, agus ar an idé-eolaíocht atá taobh thiar díobh. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Learning Outcomes 1. Tuiscint a léiriú ar an gcomhthéacs as a n-eascraíonn litríocht Ghaeilge na n-óg 2. Saintréithe na n-ealaíona béil a aithint ar scéalta, ar rannta, ar amhráin agus ar ghnéithe eile den traidisiún. 3. Anailís a dhéanamh ar an léargas a fhaightear ar shaol an pháiste in ealaíona béil na Gaeilge agus i litríocht chomhaimseartha do pháistí 4. Tuiscint a léiriú ar an leas a d’fhéadfaí a bhaint as an litríocht agus as na healaíona béil i múineadh na Gaeilge sa bhunscoil. 5. Bheith ábalta scileanna anailíse a fhorbairt agus a chur i bhfeidhm ar ábhar ón traidisiún béil | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Indicative Content and Learning Activities
Cur síos gonta Iniúchadh ar chúlra, ar chomhthéacs, ar thréithe agus ar theicnící na hamhránaíochta traidisiúnta; mionscrúdú ar na hamhráin ghrá, na hamhráin oibre agus amhráin faoi bháid; iniúchadh ar na lúibíní mar chuid lárnach den traidisiún béil; cúlra & comhthéacs na scéalaíochta traidisiúnta; an óige sa scéalaíocht thraidisiúnta; scrúdú ar luachanna an phobail sa scéalaíocht; seachadadh an traidisiúin béil; mionléamh ar théacsanna éagsúla atá dírithe ar pháistí bunscoile, idir phictiúrleabhair, fhilíocht, úrscéalta agus aistriúcháin; mionscrúdú ar riachtanais an lucht léitheoireachta; anailís ar na feidhmeanna oideachasúla a bhaineann le litríocht na n-óg; iniúchadh ar mhodhanna inste na dtéacsanna éagsúla, ar luachanna aeistéitiúla na saothar, agus ar an idé-eolaíocht atá taobh thiar díobh. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Indicative Reading List Books:
Articles:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Other Resources
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||