DCU Home | Our Courses | Loop | Registry | Library | Search DCU
<< Back to Module List

Latest Module Specifications

Current Academic Year 2025 - 2026

Module Title Teanga 1
Module Code GAE1002 (ITS: FN160)
Faculty Fiontar agus Scoil na Gaeilge School Humanities & Social Sciences
NFQ level 8 Credit Rating 10
Description

Cúrsa Gaeilge do mhúinteoirí meánscoile faoi oiliúint é Teanga 1. Tá an modúl bunaithe go ginearálta ar Mheánleibhéal 2 (B2) den Fhráma Tagartha Eorpach do Theangacha (CEFR). Déantar na ceithre scil teanga a chleachtadh agus a fhorbairt trí thascanna ranga, obair neamhspleách, agus obair bhaile. Baintear leas as téacsanna dílse sna seimineáir theanga bunaithe ar réimse leathan topaicí a bhaineann le saol agus le sainspéiseanna na mac léinn. Le linn an chúrsa cothaítear foghlaimeoirí fadsaoil machnamhacha i leith na teanga. Cuirtear le heolas na mac léinn ar na téarmaí gramadaí, ar fhoghraíocht na Gaeilge, agus ar theanga chuidiúil don seomra ranga chun cumas cumarsáide an mhic léinn a fhorbairt agus a spreagfaidh féinfheasacht foghlama. Déantar foclóir na mac léinn a shaibhriú trí chleachtaí cluastuisceana, léamhthuisceana, agus trí chleachtaí meicniúla gramadaí. Déantar iniúchadh ar na gnéithe seo a leanas den ghramadach go háirithe: an modh ordaitheach; réamhfhocail shimplí; na tuisil; an chopail, i measc gnéithe eile le go mbeidh na hábhair oidí in ann an Ghaeilge a úsáid go héifeachtach sa seomra ranga. Baintear úsáid as míreanna éisteachta agus físe le cur le scileanna éisteachta agus le scileanna tuisceana na mac léinn anuas ar chleachtaí idirghníomhacha ar Loop chun bunscileanna teanga a chleachtadh agus a fhorbairt. Cuirtear san áireamh na riachtanais shainiúla teanga atá ag múinteoirí meánscoile faoi oiliúint agus déantar gach iarracht freastal ar na riachtanais sin i gcaitheamh an mhodúil.

Learning Outcomes

1. Feasacht bhunúsach a léiriú faoi struchtúr na teanga go ginearálta agus faoin ngaol atá ag patrúin éagsúla lena chéile.
2. Tuiscint a léiriú ar na hearráidí is coitianta a dhéanann siad sa chaint agus sa scríobh agus an dóigh le straitéisí a tharraingt chucu féin chun na hearráidí sin a sheachaint.
3. Tarraingt ar a dtuiscint ar bhunstruchtúir na teanga chun struchtúir chruinne a chur ar fáil go réasúnta leanúnach ina gcuid scríbhneoireachta agus ina gcuid cainte.
4. Tuiscint a léiriú ar na príomhphointí i dtéacsanna scríofa caighdeánacha agus i dtéacsanna éisteachta a bhaineann le fearann an oideachais agus le topaicí an tsiollabais.
5. Réimse leathan stór focal agus saibhreas cainte a léiriú i dtaca le topaicí an tsiollabais agus faoi fhormhór na dtopaicí a thiocfadh chun cinn sa chaint laethúil.
6. Téacsanna soiléire le mionsonraí cruinne a chur ar fáil faoi rogha leathan ábhar bainteach le topaicí an tsiollabais, lena réimse spéise agus leis an bhfearann oideachais.


WorkloadFull time hours per semester
TypeHoursDescription
Lecture44Seimineáir teanga
Independent Study100Obair bhaile
Independent Study70Obair ar na hacmhainní ar leathanach LOOP an chúrsa
Independent Study36Ullmhú don scrúdú cainte
Total Workload: 250
Section Breakdown
CRN10722Part of TermSemester 1 & 2
Coursework0%Examination Weight0%
Grade Scale40PASSPass Both ElementsY
Resit CategoryRC1Best MarkN
Module Co-ordinatorSeán Mac RisteairdModule Teacher
Assessment Breakdown
TypeDescription% of totalAssessment Date
PortfolioFillteán foghlama20%As required
Oral ExaminationScrúdú cainte30%Sem 2 End
Formal ExaminationScrúdú scríofa50%End-of-Semester
Reassessment Requirement Type
Resit arrangements are explained by the following categories;
RC1: A resit is available for both* components of the module.
RC2: No resit is available for a 100% coursework module.
RC3: No resit is available for the coursework component where there is a coursework and summative examination element.

* ‘Both’ is used in the context of the module having a coursework/summative examination split; where the module is 100% coursework, there will also be a resit of the assessment

Pre-requisite None
Co-requisite None
Compatibles None
Incompatibles None

All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml

Indicative Content and Learning Activities

Gnéithe teanga a phléitear i rith an mhodúil
An tAinmfhocal; An Tuiseal Ainmneach (ainmfhocal agus aidiacht); An Tuiseal Ginideach a aithint; An Réamhfhocal; An Modh Ordaitheach; An Aimsir Ghnáthláithreach; An Aimsir Fháistineach; An Tuiseal Ginideach (athruithe tosaigh); Téarmaí gramadaí;  An Chopail; Cúrsaí foghraíochta; Tréithe phríomhchanúintí na Gaeilge; Saibhriú foclóra.

Indicative Reading List

Books:
  • Mac Murchaidh, Ciarán: 2016, Cruinnscríobh na Gaeilge, 6, Cois Life, Baile Átha Cliath,
  • Ó Dónaill, Éamonn: 2016, Gramadach gan Stró, 4, Gaelchultúr, Baile Átha Cliath,


Articles:
None
Other Resources

  • 1: Suíomh gréasáin, Teanglann.ie: Leabharlann teanga agus foclóireachta,
  • 415228: 1, Suíomh gréasáin, Téarma.ie: An Bunachar Náisiúnta Téarmaíochta don Ghaeilge,
  • www.tearma.ie: 415229, 1, Suíomh gréasáin, Foclóir.ie: An Foclóir Nua Béarla-Gaeilge
  • www.focloir.ie:

<< Back to Module List View 2024/25 Module Record for FN160