| Module Title |
Taighde Corpais |
| Module Code |
LIG1010 (ITS: FN568) |
|
Faculty |
Fiontar agus Scoil na Gaeilge |
School |
Humanities & Social Sciences |
|
NFQ level |
9 |
Credit Rating |
10 |
|
|
Description
Sa mhodúl seo gheobhaidh na mic léinn tuiscint ar bhunphrionsabail an taighde corpais i gcomhthéacs na Gaeilge. Measfar an teoiric a bhaineann le corpas a fhorbairt agus scrúdófar na corpais Ghaeilge atá ar fáil. Sa chuid seo den mhodúl déanfar anailís ar cheisteanna maidir le formáidí, ionchódú, cóipcheart, ceadúnais, cothromú agus anótáil. Scrúdófar modheolaíochtaí taighde foclóireachta agus téarmeolaíochta (e.g. roghnú comhlogaíochtaí agus samplaí úsáide) a bhaineann leas as corpais, agus déanfar cleachtadh ar chuid de na modheolaíochtaí seo. Beifear inniúil ar chórais chuardaigh corpais a úsáid agus díreofar ar mhodhanna taighde corpais a úsáidtear chun anailís a dhéanamh ar theanga agus ar úsáid teanga. Measfar modhanna chun staitisticí minicíochta úsáide a bhaint as corpas chun anailís chainníochtúil agus cháilíochtúil a dhéanamh ar ghnéithe éagsúla den teanga (e.g. moirfeolaíocht, comhréir, séimeantaic).
Beidh an modúl seo á theagasc ag léachtóirí agus taighdeoirí de chuid ghrúpa taighde Gaois. Is grúpa taighde é Gaois in Fiontar & Scoil na Gaeilge, DCU, atá dírithe ar acmhainní nuálaíocha (Féach: www.gaois.ie) a fhorbairt chun teanga agus saíocht na Gaeilge a chothú. Tabharfaidh an modúl seo deis don mhac léinn scileanna níos teicniúla a fhorbairt, rud a osclóidh deiseanna fostaíochta dóibh i réimsí níos iomadúla, e.g. teicneolaíocht teanga, daonnachtaí digiteacha, etc.
|
Learning Outcomes
1. Anailís a dhéanamh ar acmhainní corpais na Gaeilge. 2. Córais chuardaigh chorpais a mheas. 3. Cnuasach léacsach (foclóireachta nó téarmaíochta) a chruthú bunaithe ar shonraí as corpas Gaeilge. 4. Ceist taighde teangeolaíochta a réiteach le go scrúdófar i gcomhthéacs corpais í. 5. Anailís teangeolaíochta corpas-bhunaithe a dhéanamh.
|
| Workload | Full time hours per semester | | Type | Hours | Description |
|---|
| Lecture | 24 | Léachtaí | | Independent Study | 16 | Dul i ngleic le foinsí tagartha nua | | Online activity | 20 | Obair ar na hacmhainní ar leathanach LOOP an mhodúil | | Assignment Completion | 50 | Bheith i mbun measúnachta an mhodúil | | Independent Study | 140 | Staidéar & foghlaim neamhspleách |
| Total Workload: 250 |
|
|
| Section Breakdown | | CRN | 21393 | Part of Term | Semester 2 | | Coursework | 0% | Examination Weight | 0% | | Grade Scale | 40PASS | Pass Both Elements | Y | | Resit Category | RC1 | Best Mark | N | | Module Co-ordinator | Úna Bhreathnach | Module Teacher | Brian O'Raghallaigh, Gearóid Ó Cleircín, Mícheál Ó Meachair |
|
| Assessment Breakdown |
| Type | Description | % of total | Assessment Date |
| Loop Quiz | Quizeanna ar Loop (Seachtain 4-6). | 20% | Week 4 | | Digital Project | Miontionscadal taighde léacsach (Seachtain 8). | 30% | Week 8 | | Research Paper | Miontionscadal taighde teangeolaíochta (Seachtain 12). | 50% | Week 12 |
| Reassessment Requirement Type |
Resit arrangements are explained by the following categories;
RC1: A resit is available for both* components of the module.
RC2: No resit is available for a 100% coursework module.
RC3: No resit is available for the coursework component where there is a coursework and summative examination element.
* ‘Both’ is used in the context of the module having a coursework/summative examination split; where the module is 100% coursework, there will also be a resit of the assessment
|
|
Pre-requisite |
None
|
|
Co-requisite |
None |
| Compatibles |
None |
| Incompatibles |
None |
|
|
All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml
|
Indicative Content and Learning Activities
Coincheapa na teangeolaíochta corpais Téacschomharthaí, leamaí, ranna cainte, comhlogaíocht, comhchordachtaí, n-graim, etc.
Uirlisí corpais Gaois, AntConc, uirlisí NLP, sloinn rialta, etc.
Corpais oscailte agus dúnta na Gaeilge Corpais oscailte agus dúnta na Gaeilge
Prionsabail an taighde thurgnamhaigh Prionsabail an taighde thurgnamhaigh
Anailísí agus taighde corpais Samplaí ón nGaeilge agus ó theangacha eile.
Anailís léacsach Foclóireacht agus téarmeolaíocht.
Anailís ar éagsúlachtaí díoscúrsa na Gaeilge Anailís ar éagsúlachtaí díoscúrsa na Gaeilge
Anailís theangeolaíoch Anailís theangeolaíoch
|
Indicative Reading List
Books:
- Baker, P., Hardie, A., McEnery, T.: 2006, A Glossary of Corpus Linguistics, Edinburgh University Press, Edinburgh,
- McEnery, T., Wilson, A.: 2001, Corpus Linguistics: An Introduction, Edinburgh University Press, Edinburgh,
- MÄ›chura, M. B.: 2017, An RÃomhaire Ilteangach, Cois Life, Baile Ãtha Cliath,
Articles:
- Kilgarriff, A., Rundell, M. & Uí Dhonnchadha, E.: 2006, Efficient corpus development for lexicography: building the New Corpus for Ireland, Language Resources and Evaluation, 40, 127–152, https://doi.org/10.1007/s10579-006-9011-7, 517995
- 2007: The Crúbadán Project: Corpus building for under-resourced languages, Cahiers du Cental, 5(1), https://cs.slu.edu/~scannell/pub/wac3.pdf, 517996, 1
- Corpas na Gaeilge (1882-1926): Integrating Historical and Modern Irish Texts: Proceedings of the Workshop “Language resources and technologies for processing and linking historical documents and archives”, LREC 2014, Reykjavík, Iceland, 26 May 2014, 1, https://cs.slu.edu/~scannell/pub/ria.pdf, 517997, 1, Anthony, L.
- http://www.laurenceanthony.net/research/iwlel_2004_anthony_antconc.pdf: 517998, 1, Ó Meachair, M., Ó Cleircín, G., Ó Raghallaigh, B., Bhreathnach, Ú., 2021, Tiomsú corpais don taighde foclóireachta: Corpas Foclóireachta na Gaeilge (CFG2020), Teanga, 28,
|
Other Resources
- 1: Website, Gaois,
- 415074: 1, Website, Terminologue.org,
- https://www.terminologue.org/: 415075, 1, Website, Antony, L., Laurence Anthony’s Website: AntConc Homepage
- https://www.laurenceanthony.net/software/antconc/:
|
|
|
|
|