Latest Module Specifications
Current Academic Year 2025 - 2026
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Description Pléifear sa mhodúl seo le dhá ghné éagsúla de shaíocht liteartha na hÉireann a bhfuil dlúthbhaint acu lena chéile: (i) an nuafhilíocht agus (ii) na hamhráin thraidisiúnta. Is é cuspóir an mhodúil ná tuiscint na mac léinn ar fhilíocht Ghaeilge na linne a fhorbairt agus a threisiú i gcomhthéacs amhránaíocht thraidisúnta na teanga. Is é cur chuige an mhodúil mionstaidéar a dhéanamh ar réimse dánta ag féachaint le suim na mac léinn san fhilíocht a mhúscailt, ceisteanna a dhúiseacht ina n-intinn faoi nádúr agus mianach na nuafhilíochta Gaeilge, agus foclóir dioscúrsúil a fhorbairt. Déanfar tuiscint na mac léinn ar chomhthéacs na nuafhilíochta a shaibhriú trí staidéar a dhéanamh ar chomhthéacs, ar thréithe agus ar fheidhm na hamhránaíochta Gaeilge. Déanfar scileanna éisteachta agus anailíse na mac léinn a fhorbairt trí éisteacht le hamhráin éagsúla, idir amhráin thraidisiúnta agus amhráin nuachumtha Gaeilge, agus tabharfar an tuiscint dóibh gur gné dhílis de thraidisiún na Gaeilge agus de shaol comhaimseartha na Gaeilge í an amhránaíocht agus gur minic dlúthbhaint idir an ghné sin de shaíocht na Gaeilge agus saothrú na nuafhilíochta mar fheiniméan cultúrtha. Cuirfear raon leathan acmhainní foghlama ilmheáin ar fáil do na mic léinn a bheidh bunaithe ar ábhar na léachtaí. Beidh na mic léinn in ann úsáid a bhaint as an ábhar seo a chuirfear ar fáil ar LOOP lena gcuid scileanna éisteachta agus teanga a fhorbairt. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Learning Outcomes 1. ábhar agus stíl na n-amhrán traidisiúnta Gaeilge a phlé. 2. luach na n-amhrán mar shaothair ealaíne a mhíniú. 3. cineálacha éagsúla amhrán a aithint, agus na téamaí agus na feidhmeanna a bhaineann leis na hamhráin thraidisiúnta a scagadh agus samplaí díobh a lua. 4. téamaí áirithe i réimse dánta Gaeilge a phlé agus a mhíniú. 5. cur síos cuimsitheach a dhéanamh ar theicníochtaí éagsúla filíochta. 6. anailís a dhéanamh as a stuaim féin ar amhráin agus ar dhánta Gaeilge ar bhealach níos cumasaí agus níos tuisceanaí. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
All module information is indicative and subject to change. For further information,students are advised to refer to the University's Marks and Standards and Programme Specific Regulations at: http://www.dcu.ie/registry/examinations/index.shtml |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Indicative Content and Learning Activities
An Nuafhilíocht agus na hAmhráin Pléifear dhá ghné éagsúla de shaíocht liteartha na hÉireann a bhfuil dlúthbhaint acu lena chéile sa mhodúl seo - (i) na hamhráin thraidisiúnta agus (ii) an nuafhilíocht. Díreofar ar stair agus ar chomhthéachs na hamhránaíochta agus na filíochta Gaeilge, déanfar iniúchadh ar réimse amhrán agus dánta agus pléifear ceisteanna maidir le nádúr agus mianach na hamhránaíochta agus na filíochta Gaeilge. Díreofar ar théamaí éagsúla a thagann chun cinn sna hamhráin agus sa nuafhilíocht, mar shampla ‘téama an ghrá’. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Indicative Reading List Books:
Articles:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Other Resources
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||